Sambutan Maulidul Rasul

| |

KG. WAKAF, 26 Feb – Ahli Jawatankuasa Markaz Al-Aitam hari ini telah mengadakan sambutan Maulidul Rasul di Masjid Darul Aitam yang dihadiri oleh pelajar dan guru-guru dari Madrasah Al-Khairiyah, warga Pondok Yaakub Samba dan juga penduduk sekitar.

Selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW

Program bermula dengan Solat Zuhur berjemaah diiringi dengan berzanji serta bacaan selawat ke atas junjungan besar Muhammad SAW. Program juga diisi dengan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran oleh pelajar anak-anak yatim di bawah jagaan Markaz Al-Aitam. Jamuan makan juga disediakan sementara menunggu Ceramah Maulidul Rasul oleh Al-Fadhil Ustaz Muhammad Mustafa yang diadakan selepas Solat Maghrib .


Turut hadir dalam program ini ADUN Limbongan yang dalam ucapan beliau berkata sambutan seperti ini amat digalakkan bagi terus meneguhkan keimanan kepada Rasulullah SAW. “Walaupun kita tidak pernah mengenali paras rupa dan peribadi sebenar Rasulullah SAW secara dekat, namun seperti sabda baginda, umat hari ini adalah yang paling mulia kerana sentiasa berselawat, kasih dan mengikuti segala ajaran baginda” ujar Drs. Hj. Zainuddin lagi.Beliau juga mengingatkan agar sentiasa mendekati majlis-majlis ilmu seperti ini kerana usaha untuk mendapatkan ilmu agama adalah tanda kesyukuran ke hadrat Ilahi.

Sementara itu Setiausaha Jawatankuasa Markaz Al-Aitam, Nik Yusof Nik Abdullah yang mempengerusikan majlis tersebut berharap agar anak-anak dapat mengkuti malah akan lebih baik lagi pada masa akan datang setiap amalan ibadah yang ditunjukkan oleh orang-orang yang terdahulu.


Bersama sebarkan dan sila tinggalkan kritikan anda | Design by : SeutasTasbih Blog
Posted by Markaz Al-Aitam on 18:23. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Feel free to leave a response

0 comments for "Sambutan Maulidul Rasul"

Leave a reply